Platformă pentru literatură contemporană DE-RO
dlite_icon_organic
© Mihai Surdu

Cei 5 nominalizați vorbesc despre Premiul Eminescu

Voiam să aflăm ce mai înseamnă Premiul Național de Poezie Mihai Eminescu – Opus Primum pentru tineretul din ziua de azi, așa că le-am adresat următoarea întrebare celor cinci poete și poeți nominalizați la ediția de anul acesta: pentru ce anume ai renunța la această distincție (dacă, să zicem, ai ști că urmează s-o primești)?
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin

Mircea Andrei FLOREA

Dacă ar fi să dau premiul pe altceva, să îndeplinesc o dorință a mea, dar de care să se bucure și alții, asta aș face: video-ul ăsta https://www.youtube.com/watch?v=lNj771eMawA – proiectat pe ecranul de la Unirii, dar în slow mo, să dureze 24 de ore, să fie difuzat o dată pe săptămână. Ca în performance-ul din Omega Point. Să se întindă lumea pe asfalt și în parc să îl privească, cu beri la cutie, până îl confundă cu peisajul.

Citiți aici 4 poezii de Mircea Andrei Florea.

 

Antonia MIHĂILESCU

Cum să renunț, dacă nu mi-l oferă nimeni? Oricum, am să mă obișnuiesc până la urmă cu gândul că, deși am fost pe-aproape (zic eu asta, nu prea zice, de pildă, Mihai Iovănel, din câte citii), nu l-am primit și basta. Și totuși, iată gândul cel bun. Cîrsti, proful de la casa de poezie, zicea că vrea să facă un club de poezie privat – adică o întreprindere mică&mijlocie de scos, pe bani, poeți. Cîrsti voia să facă treaba asta cu Sorina. Nu vreau să facă niciun club cu Sorina, ci cu mine. My captain, my captain, renunț la premiu dacă faci clubul privat cu mine. Noi, adică, să fim șefii, iar Deniz, Lucian, Dumitru & Mircea să fie salahorii – să sape fundațiile, să ridice schelele, a doua zi să le dărâme, să sape iar, să ridice iar, până își vor lua seama că e mai bine să renunțe ei la Premiul Eminescu. Declar solemn: cine renunță la Premiul Eminescu are de la mine prietenie eternă. Iar timpul creşte-n urma mea… mă-ntunec!

Citiți aici 3 poezii de Antonia Mihăilescu.

 

Deniz OTAY

E greu să răspund pentru că sunt atât de multe: de la lucruri și situații super evidente, încât ar fi redundant să le pun pe o astfel de listă, la capricii și ciudățenii personale, complet rupte de câmpul pe care îl creează întrebarea ta. Dintre cele care ar avea relevanță în contextul întrebării – pentru 2 luni, să zicem, de scris intens și entuziast la un proiect nou, dacă aș putea face schimbul ăsta. Oricând.

Citiți aici 2 poezii de Deniz Otay.

 

Lucian BRAD

În cazul meu, premierea debutului ar însemna o recunoaștere dragă a celor câteva mii de ore de muncă și a tehnologiilor folosite, în principal a colaborărilor între poeți. Îmi doresc atât de mult să împart și premiul în bani cu echipa, s-ar câștiga mult mai multe în cazul ăsta.

Citiți aici 2 poezii de Lucian Brad.

 

Dumitru FANFAROV

Cauzele nobile și literatura îs două drumuri paralele. Mulțumesc. Vă dau numărul cardului?

Citiți aici 2 poezii de Dumitru Fanfarov.


Premiul Național de Poezie Mihai Eminescu – Opus Primum va fi anunțat vineri, 15 ianuarie 2021. Juriul este format din Alexandru Cistelecan, Mircea A. Diaconu, Mihai Iovănel, Alex Goldiș și Andrei Terian.


 

Bogdan Coșa
Bogdan Coșa
Scriitor. Vezi „Cât de aproape sunt ploile reci” (Editura Trei, 2020).
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin

Citește mai mult:

3 poezii de Valeriu A. Cuc

„E poezie din aia cinstită, ca în momentele de grație când ai terminat tot de băut și de fumat și prinzi 10-20 de secunde cu câte unul/una să-i spui tot și toate, fără frica de ridicol.” (Costi Rogozanu)

Eu plec, tu pleci, el/ ea pleacă

Eu plec, tu pleci, el/ ea pleacă este un roman memorabil despre criza refugiaților din Europa, scris de una dintre cele mai apreciate autoare germane contemporane, Jenny Erpenbeck. În 2018 a fost nominalizat la International Booker Prize. Citiți mai jos un fragment.

Iulia Dondorici: „În opera lui Dürrenmatt, animalele sunt o oglindă a oamenilor”

În acest an ne (re)amintim de Friedrich Dürrenmatt, unul dintre cei mai importanți dramaturgi și prozatori ai secolului XX. La 100 de ani de la nașterea sa, scriitori și artiști din diferite domenii au fost invitații noștri, dialogând despre opera lui Dürrenmatt sau despre adaptările care au avut ca punct de pornire scrierile autorului elvețian. Acum, invitata noastră este Iulia Dondorici, doctor în filologie și traducătoare: