Mai taie din frumosul tablou cu oameni
așa încât să poți lăsa deoparte lacrimile pe care ți le stoarce orice om (1)
nu știu dacă e ceva mai de speriat decât alăturarea limbajului articulat de plâns, râs, urlet
așa că taie orice urmă de om (2)
Toate ți se trag de la prostul obicei de a privi în jos de la etajul 10, acolo de unde
vine zornăiala de sticle goale și vorba multă și hăhăiala
În vremuri de austeritate maximizează-ți beneficiile pentru plata lunară a ratelor
ipotecare
Păstrează în câmpul vizual vârfurile blocurilor construite în amfiteatru la o distanță
convenabilă
Muște în căutare de hrană și parteneri de reproducere, vrăbii, porumbei isterici și
pescăruși hohotind, într-un război continuu cu ciorile
Dimineți de cretacic cu verii îndepărtați ai dinozaurilor care acum scormonesc prin
gunoaiele urmașilor mamiferelor cu marsupiu
Ne consumăm unii pe alții, e la mintea găinii fericite cu râma în gură
Ca să trăiesc, tu mori
Dar ce vine după moarte?
După moarte vin socotelile pentru mormânt și petrecanie (3)
Sau altă situație: După moarte vin agenții imobiliari
Și-ntreabă dacă locuința se păstrează (4)
Însă de cele mai multe ori se termină cu un proces de digestie și nimic mai mult.
_
(1) Ernst Jandl
(2) Ernst Jandl
(3) Kurt Marti
(4) Kurt Marti
*
Nicoleta Nap (Niki Nap) a debutat în 2017 la Casa de Editură Max Blecher cu volumul de poezie ușor desincronizat, aproape imperceptibil. A absolvit Facultatea de Drept, a lucrat 12 ani în presa scrisă, la Cluj-Napoca, și a cântat într-o trupă punk. Din 2013 locuiește în București.