dealuri în culori închise
în zilele de odihnă se plimbă pe cealaltă parte
cu suprafețe întregi acoperite de mușchi
unde fără atenție picioarele se scufundă ușor
presiuni exacte
ploaia creează adesea decoruri ciudate
locuri de domolire – intimidate
a văzut dealuri în culori închise
se declanșase un punct
pe care nu-l putea controla
înconjurată de atâtea ființe vii
– organisme ferite de efecte greu de suportat
cărora până atunci nici nu le simțise prezența
insecte-n framework cu aripi de sticlă subțiri
molii lipite de spatele frunzelor. pietre plate
rotunde intens colorate
vișiniu_ și printre flori pătrunși
gândăcei de smarald – ca o povară
straniu bălăngănind la ureche
eliminând negativ
fascinația vagă însă constantă
reacționând înaintea sa
uneori, așa se întâmplă cu memoria
protejează părțile cele mai delicate
se ajustează în timp pe nesimțite
grădina proaspăt stropită
a lăsat frici și fericiri ascunse
prin încâlcite pâlcuri de urzici
pe care mai apoi, spre seara obosită
le seceră cu grijă
extenuant de frumos
urmele devin un loc tot mai adânc în lungimea zilei
rămân pentru ea o amintire cunoscută
all the living things
micile salamandre se simt bine în apă
iar curând vine vremea
să se întoarcă-n frunzar
amândoi distrași
lacul dispare înaintea noastră
nedefinit sau imaginat
cât de reali pot să fie
pași prin iarbă
Poemele Dianei Cornea se apropie de încadraturile fotografice/cinematice, urmărind îndeaproape cum viața se desfășoară mai departe printre spațiile industriale, caroserii și tranzit de electricitate. Suntem surprinși înaintea unui zoom in, unde apropierea adaugă detaliile inițial ascunse în gross-plan. Animalele și plantele sunt secționate de lumină și urmărite în elementul lor. Centipedele, caracatițele, salamandrele, vegetația abundentă și zodiacul chinezesc sunt dinamul care aduce volumului energie inepuizabilă, proprietăți regenerabile. Diana Cornea realizează această fotografie pentru care nu aș putea decât să vin cu love react. – Adelina Pascale