Platformă pentru literatură contemporană DE-RO
© C.H. Beck 2019

O misiune pentru Otto Kwant

Scăpătat și ghinionist, studentul la arhitectură Otto Kwant sfârșește într-o misiune în statul post-sovietic fictiv Ufurstan, undeva în Asia Centrală. Otto se lasă prins în întâlniri bizare și aventuri terifiante. Toate încercările sale de a evada din Ufurstan sunt dejucate, rând pe rând.

Jochen Schmidt: Ein Auftrag für Otto Kwant, Editura C.H. Beck 2019, 288 pagini
Informații pentru licență la editura: https://www.chbeck.de/foreign-rights/foreign-rights-contacts/
© New Books in German http://www.new-books-in-german.com/job-otto-kwant

Fiul unui arhitect celebru, tânărul Otto Kwant este un idealist student la arhitectură. După ce a fost trimis la Berlin ca să devină project manager al unei renumite firme de arhitectură, Otto ajunge să îl însoțească pe arhitectul vedetă al firmei, Holm Löb, la Mangana, capitala Ufurstanului. Ufurstanul este o dictatură post-sovietică, condusă de Zültan Tantal, ‘Arhitectul patriei’. Löb trebuie să construiască Ambasada Germaniei, în formă de iurtă, însă dispare fără urmă de cum ajunge în statul asiatic. Iar dispariția lui Löb nu este singurul lucru ciudat. Bagajele lui Otto sunt pierdute, iar Otto este deznădăjduit și se duce în audiență la palat, unde dictatorul Ufurstanului îi încredințează proiectarea și construirea ‘Palatului Democrației’, ca omagiu veșnic al domniei sale. Ambasada Germaniei și Löb sunt repede dați uitării și nimeni nu pare a fi deranjat de faptul că lui Otto îi lipsesc competențele pentru o asemenea misiune.

Otto nu vede altă posibilă ieșire din impas decât să părăsească de urgență Ufurstanul. Din păcate, acest lucru se dovedește a fi mult mai complicat decât credea el. Trenul subteran care ar fi trebuit să-l ducă la aeroport îl lasă, de fapt, într-o stație în mijlocul deșertului, unde nu se află decât nisip și un bărbat urâcios cu o mătură. Mai târziu, când încearcă să ajungă la hotel cu taxiul, doi taximetriști dubioși îl duc la Ambasada Americană, unde este acuzat de spionaj și i se oferă bani ca să devină agent dublu. I se dă o zi să se decidă, ceea ce i se pare un motiv în plus să părăsească țara. Încearcă să se întoarcă pe jos la hotel , dar este prins și dus la rebelii din guvernul din opoziție, care îi arată unul din degetele lui Löb într-o cutie și îl amenință că i se va întâmpla același lucru, dacă nu le ascultă ordinele. Aceștia îi cer să depună o bombă cu ceas la fundația ‘Palatului Democrației’. Rebelii îi dau și ei un ultimatum. Toată lumea pare să-l cunoască, iar Otto se simte urmărit, persecutat, incredibil de singur și total debusolat.

În timp ce își conduce protagonistul de la o aventură la alta, Schmidt reușește să redea foarte bine  uluirea și singurătatea pe care o experimentează cei aflați într-o lume care sfidează orice logică. Odiseea lui Otto Kwant va încânta și amuza cititorii.


Jochen Schmidt s-a născut în 1970 în Berlinul de Est, unde trăiește și azi. El este ziarist, scriitor și traducător.

Citește mai mult:

Așa cum au oamenii fantezii sexuale, eu tot visez că poezia mea o scriu toți ceilalți

Răzvan Țupa: Premiul „Gheorghe Iova” Textuare poate să continue doar ca un experiment în fiecare an. Prin iulie-august mi-am propus să vin cu o formulă care să fie funcțională, pentru că treaba cu juriul nu a funcționat. Pentru mine e o ocazie să pun la muncă potențialul relațional al poeziei, fix partea aia care face literatura să funcționeze dincoace de pagină. Mă rog, așa cum au oamenii fantezii sexuale, eu tot visez că poezia mea o scriu toți ceilalți.

Adela Holdon: November spawned a monster

Acest text a fost scris în cadrul Clubului de (re)scris coordonat de Mădălina Timofte (jupânesele.ro), un atelier de scriere creativă centrat pe conceptul sezonului 4 F-SIDES Cineclub – Flip the script, care își propune răsturnarea scenariilor patriarhale prin literatură și film.

F-SIDES Cineclub: proiecție Blind Spot (1981) la București și Cluj

Ne bucurăm , cu tema „𝐅𝐥𝐢𝐩 𝐭𝐡𝐞 𝐬𝐜𝐫𝐢𝐩𝐭 𝐨𝐧 𝐫𝐞𝐦𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫𝐢𝐧𝐠!” Prin prisma filmului, vrem să chestionăm crearea și povestirea istoriei din perspectivă masculină, lipsa figurilor feminine povestitoare sau stabilirea în patriarhat a unor structuri fixe în care altfel de cercetări ale trecutului decât cele raționale nu sunt valide.

No items found

Texte proaspete, de citit:

În actualitate