Platformă pentru literatură contemporană DE-RO
dlite_icon_organic
© C.H. Beck 2019

O misiune pentru Otto Kwant

Scăpătat și ghinionist, studentul la arhitectură Otto Kwant sfârșește într-o misiune în statul post-sovietic fictiv Ufurstan, undeva în Asia Centrală. Otto se lasă prins în întâlniri bizare și aventuri terifiante. Toate încercările sale de a evada din Ufurstan sunt dejucate, rând pe rând.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin

Jochen Schmidt: Ein Auftrag für Otto Kwant, Editura C.H. Beck 2019, 288 pagini
Informații pentru licență la editura: https://www.chbeck.de/foreign-rights/foreign-rights-contacts/
© New Books in German http://www.new-books-in-german.com/job-otto-kwant

Fiul unui arhitect celebru, tânărul Otto Kwant este un idealist student la arhitectură. După ce a fost trimis la Berlin ca să devină project manager al unei renumite firme de arhitectură, Otto ajunge să îl însoțească pe arhitectul vedetă al firmei, Holm Löb, la Mangana, capitala Ufurstanului. Ufurstanul este o dictatură post-sovietică, condusă de Zültan Tantal, ‘Arhitectul patriei’. Löb trebuie să construiască Ambasada Germaniei, în formă de iurtă, însă dispare fără urmă de cum ajunge în statul asiatic. Iar dispariția lui Löb nu este singurul lucru ciudat. Bagajele lui Otto sunt pierdute, iar Otto este deznădăjduit și se duce în audiență la palat, unde dictatorul Ufurstanului îi încredințează proiectarea și construirea ‘Palatului Democrației’, ca omagiu veșnic al domniei sale. Ambasada Germaniei și Löb sunt repede dați uitării și nimeni nu pare a fi deranjat de faptul că lui Otto îi lipsesc competențele pentru o asemenea misiune.

Otto nu vede altă posibilă ieșire din impas decât să părăsească de urgență Ufurstanul. Din păcate, acest lucru se dovedește a fi mult mai complicat decât credea el. Trenul subteran care ar fi trebuit să-l ducă la aeroport îl lasă, de fapt, într-o stație în mijlocul deșertului, unde nu se află decât nisip și un bărbat urâcios cu o mătură. Mai târziu, când încearcă să ajungă la hotel cu taxiul, doi taximetriști dubioși îl duc la Ambasada Americană, unde este acuzat de spionaj și i se oferă bani ca să devină agent dublu. I se dă o zi să se decidă, ceea ce i se pare un motiv în plus să părăsească țara. Încearcă să se întoarcă pe jos la hotel , dar este prins și dus la rebelii din guvernul din opoziție, care îi arată unul din degetele lui Löb într-o cutie și îl amenință că i se va întâmpla același lucru, dacă nu le ascultă ordinele. Aceștia îi cer să depună o bombă cu ceas la fundația ‘Palatului Democrației’. Rebelii îi dau și ei un ultimatum. Toată lumea pare să-l cunoască, iar Otto se simte urmărit, persecutat, incredibil de singur și total debusolat.

În timp ce își conduce protagonistul de la o aventură la alta, Schmidt reușește să redea foarte bine  uluirea și singurătatea pe care o experimentează cei aflați într-o lume care sfidează orice logică. Odiseea lui Otto Kwant va încânta și amuza cititorii.


Jochen Schmidt s-a născut în 1970 în Berlinul de Est, unde trăiește și azi. El este ziarist, scriitor și traducător.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin

Citește mai mult:

Emilan Pal: „Scrisul pentru mine nu a fost o opțiune. A fost și e felul meu de a exista”

Recent, a apărut un nou volum semnat de Emilan Pal. În „kurva rumuński go home” vom citi despre „infernul care stă la temelia bunăstării, liniștii și confortului”, despre un poet și jurnalist care se trezește sclav în suavul sistem sclavagist, de orientare capitalist-democratică. O carte de poezie care nu ar trebui ratată și un autor dintre cei mai buni:

6 poeme de Daniela Hendea

„H₂X” a apărut zilele acestea la Editura frACTalia și este al doilea volum de poeme al Danielei Hendea – o voce cu totul inedită în peisajul literar autohton.

Marieva Ionescu: „Cărțile astea sunt de fapt lucrări pe propria-mi piele”

Marieva Ionescu publica în 2019 volumul „Spre partea cealaltă. Proza lui Gellu Naum”, o versiune a lucrării de doctorat. În 2021 debutează în poezie cu volumul „Guest writer” (Casa de Pariuri Literare), despre care Mircea Cărtărescu a scris pe coperta a patra: „Un bun volum de debut, adevărat și emoționant.”