© Homunculus Verlag

O perlă întunecată, literară a fantasticului

Flavius Ardelean a publicat romanul fantasy „Scârba sfântului cu sfoară roșie” la editura Homunculus Verlag, în Germania, în traducerea Evei Ruth Wemme, în 2020. Presa germană a întâmpinat cu multă căldură acest roman, iar mai jos redăm câteva fragmente:

Într-adevăr, o groază pură bântuie acest roman, însă este vorba de o groază în stilul lui Hieronymus Bosch, stilizată, pe alocuri subliminal ironică, care poate da cititorilor de astăzi un fior delicios de dezgust, dar care nu îi va împiedica să adoarmă după lectură. Această groază istoricizantă este estetizată suplimentar de desenele morbide, realizate de Ecaterina Gabriela în maniera pânzei de păianjen. Excepţionala traducere a Evei Ruth Wemme transformă cartea într-o adevărată operă de artă completă. taz, 29 august 2020

Decăderea și impermanența, fie că sunt corpuri sau comunități, sunt greu de descris accidental….Sfântul cu sfoară roșie este o reverenţă în fața puterii povestirii sub formă de literare „orori corporale”. Buchkultur Nr. 192/2020

O legendă fantastică a sfinților: autorul român reinterpretează romanul de groază printr-un limbaj puternic. revista BÜCHER 06/2020

O perlă întunecată, literară a fantasticului. Börsenblatt nr. 33/2020

Un buchet mare, colorat al fantasticului, cu scene bizare și macabre, violență, groază și mult sânge. Dar și cu dragoste și dor, loialitate și atenție. Proza lui Flavius Ardelean, în traducerea Evei Ruth Wemme, este puternică și mai mult decât adecvată subiectului. Acest ton este susținut de ilustraţiile aparent fragile ale Ecaterinei Gabriela, ale căror linii urmează imaginea șnurului roșu și formează tot felul de creaturi ciudate din linii frânte… O carte ingenioasă, o carte surprinzătoare, puţină magie pentru melancolia amurgului. fantasyguide.de (2020)

Scârba sfântului cu sfoară roșie nu este pentru cei slabi de inimă, dezgustul este afișat și pentru cititori într-un mod puternic. O poveste de groază curajoasă! Read Ost. Blog für mittel- und osteuropäische Literatur (2020)

Flavius ​​Ardelean dezvoltă o lume întunecată de basm, pe care o aduce la viață prin povestirile sale cu o predispoziție fabuloasă exuberantă, cu o ingeniozitate deosebită și îndepărtată de mainstream. O atingere ironică contribuie, de asemenea, la plăcerea lecturii. Dieter Wunderlich. Buchtipps und mehr (2020)

Un roman conceput cu multă imaginație și o dragoste exuberantă faţă de narațiune, un „editor ”, care îşi lasă naratorul și personajele să se arunce în aventuri mereu noi, care își trimite cititorii în adâncimile groaznice ale unei non-lumi, din care se trezește cu un fior. Nu se poate aștepta mai mult de la o epopee a groazei. O lectură de plăcere pentru adulți, totuși, pentru că unele imagini de groază, în special din zonele de graniță anatomică dintre viață, ne-viaţă și moarte, depășesc orice imaginație! tabularasa. Zeitung für Gesellschaft & Kultur (2020)

Andra Rotaru
Andra Rotaru
Andra Rotaru (n. 1980) a realizat proiecte la intersecția dintre arte: performance-ul de dans Lemur, prezentat de coregraful Robert Tyree în America și în Europa; documentarul All Together, realizat în cadrul rezidenței The International Writing Program (Universitatea din Iowa, 2014); Photo-letter pairing (fotografie, proiect realizat în colaborare cu numeroși artiști și cu comunitatea din Iowa). Volume publicate: Într-un pat, sub cearșaful alb (2005), Ținuturile sudului (2010); Lemur (2012); Tribar (2018). Lemur a primit premiul „Tânărul poet al anului”, în cadrul Galei Tinerilor Scriitori (2013). Volumul de debut a fost tradus in spaniolă (En una cama bajo la sábana blanca, editura Bassarai, 2008). În 2018, Lemur a apărut la editura americană Action Books (traducere de Florin Bican). Volumul Tribar a apărut în Germania, la ELIF VERLAG, în traducerea lui Alexandru Bulucz (2022). De asemenea, a apărut în SUA, la Saturnalia Books, traducere de Anca Roncea (2022).

Citește mai mult:

Mihai Kantzer: „Propriul meu mecanism de VR s-a activat și a ieșit îmbogățit din experiența acestui volum”

Recent, a apărut volumul de poezie „Indicele fericirii globale”, de Mihai Kantzer, la editura Tracus Arte. Al. Cistelecan scrie pe coperta a patra: „Oricât de directă și brutală ar fi agresiunea cotidiană, ea e doar o secvență din vreun „thriller cu monștri marini”. Să descoperim împreună traseul acestor poezii care ne poartă într-un city break în Cretacic, ne arată cocorii din ţările calde sau Marele Zid Chinezesc:

Alina Pietrăreanu: „Uneori, personajele cu cele mai bune intenții ajung să comită erori grave de empatie”

Recent, în colecția „Prima dragoste” a editurii Paralela 45, a apărut volumul Să trăiești cu o presiune constantă, de Alina Pietrăreanu. „Toată adolescența mi-am dorit să mă îndrăgostesc nebunește, dar nu am reușit, și asta m-a făcut să mă simt defectă. Am început, din disperare, să ascult muzică binaurală pentru atragerea sufletului-pereche, dar era îngrozitor de plictisitoare, la fel ca toată viața mea. În vara următoare s-a întâmplat, în sfârșit, marea dragoste, și, după doar o lună de relație, am căzut la pat cu simptome de depresie.” a scris autoarea pe coperta a patra.

#face2face: Bogdan-Alexandru Stănescu și Nadja Küchenmeister

În 1992 s-a semnat la București Tratatul de cooperare prietenească și parteneriat în Europa între România și Republica Federală Germania. DLITE inițiază în 2022 Face2Face, o serie de dialoguri între scriitoare și scriitori din ambele țări pentru a explora evoluția și varietatea discursurilor contemporane ale celor două culturi.

Simona Goșu: „Mă atrag întâmplările care îi surprind pe părinți și copii împreună, în cele mai intime ipostaze”

Simona Goșu a debutat în 2020 cu volumul Fragil (editura Polirom). „Cu aceste remarcabile proze de debut, Simona Goșu nu datorează nimic tradiției literare de la noi. Subiectele ei sînt pe cît de actuale, pe atît de inedite, subsumate temei vulnerabilității fără să facă vreo concesie așteptărilor sau sensibilității cititorilor: familii monoparentale depășite de situație, maternitate nedorită sau frici neînțelese, copii lăsați la cheremul instinctelor sau al hazardului…” (Marius Chivu)